מכון שי
  • דף בית
  • אודות
    • אודות
    • מתודולוגית העבודה במכון שי
  • שירותי המכון
    • טיפולים פסיכולוגיים לעובדים
    • טיפול סוציאלי במיקור חוץ
    • הרצאות, סדנאות, ימי עיון והשתלמויות
    • ליווי וייעוץ למנהלים
    • טיפול נפשי לזכאי משרד הבטחון
  • שאלות נפוצות
  • דרושים
  • מרכז מידע
  • צור קשר
  • דף בית
  • אודות
    • אודות
    • מתודולוגית העבודה במכון שי
  • שירותי המכון
    • טיפולים פסיכולוגיים לעובדים
    • טיפול סוציאלי במיקור חוץ
    • הרצאות, סדנאות, ימי עיון והשתלמויות
    • ליווי וייעוץ למנהלים
    • טיפול נפשי לזכאי משרד הבטחון
  • שאלות נפוצות
  • דרושים
  • מרכז מידע
  • צור קשר
מכון שי
  • דף בית
  • אודות
    • אודות
    • מתודולוגית העבודה במכון שי
  • שירותי המכון
    • טיפולים פסיכולוגיים לעובדים
    • טיפול סוציאלי במיקור חוץ
    • הרצאות, סדנאות, ימי עיון והשתלמויות
    • ליווי וייעוץ למנהלים
    • טיפול נפשי לזכאי משרד הבטחון
  • שאלות נפוצות
  • דרושים
  • מרכז מידע
  • צור קשר
  • דף בית
  • אודות
    • אודות
    • מתודולוגית העבודה במכון שי
  • שירותי המכון
    • טיפולים פסיכולוגיים לעובדים
    • טיפול סוציאלי במיקור חוץ
    • הרצאות, סדנאות, ימי עיון והשתלמויות
    • ליווי וייעוץ למנהלים
    • טיפול נפשי לזכאי משרד הבטחון
  • שאלות נפוצות
  • דרושים
  • מרכז מידע
  • צור קשר

הזיכרון אצל ילדים ניצולי שואה (Child Survivors)

מאת סימה וייס – יועצת קלינית ומטפלת במכון שי

ההתרשמות הקלינית המצטברת היא שילדים ניצולי שואה (C.S) הינם פגיעים יותר ממי שהיו בוגרים בתקופת השואה.

במחקרים שנעשו על ילדים ניצולי שואה נמצא שהילדים היו עם קשיים רבים, הפרעות באישיות, תוקפנות פנימית, חשדנות רבה כלפי הסביבה ודכאונות.

מחקרים שהשוו בין תהליכי זיכרון ילד ובוגר העלו שילדים שעברו חוויה טראומטית מסוגלים לתאר בעדותם פרטים מדויקים על האירוע. הזכירה, התעתוע, ורמת הדיוק דומה למבוגרים. הדבר לא נבדק ספציפית לגבי ילדים ניצולי שואה.

שאלות השפעת החיים בצל איום המוות, אבדן הילדות והנעורים של ילדים שנאלצו לתפקד כבוגרים במאבק ההשרדות על קיומם, דורשות עדיין העמקה מחקרית.

הצורך לזכור ולהעיד אינו מופיע כמניע להשרדות אצל ילדים ניצולים. עדויותיהם מתארות את הפרידה מההורים והמשפחה, מאבק הקיום היומיומי והבדידות.
הצורך לספר מתעורר בשלב מאוחר יותר של החיים לאחר הולדת הילדים או הנכדים.

הזכרון מאפשר להתאבל, על המשפחה והסביבה שאבדה, להתמודד עם האבדן ולהתחבר מחדש לעולם המופנם של העבר. חוסר יכולת לזכור את הילדות המוקדמת גורם לתחושות ריקנות ומוות.

הזיכרון הוא מרכיב חיוני להמשך תחושת החיות והרצף האישי וההיסטורי של האדם הניצול לאורך כל מעגל חייו.

לפירוט המחקרים – המשמעות התרפויטית של זיכרון העבר אצל ילדים ניצולי שואה

 

טיפול פסיכולוגי לניצולי שואה טיפולים במימון משרד האוצר
« הקודם
הבא »
צרו איתנו קשר
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
מדיניות פרטיות
Design by STUDIO BARAM

פרטיות המבקרים באתרנו חשובה לנו

אתר זה משתמש בקובצי עוגיות (Cookies) כדי לשפר את חוויית הגלישה שלך. המשך גלישה באתר מהווה הסכמתך לכך. ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו בכל עת.
גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס