עובדים בארגונים מתמודדים עם מגוון אתגרים, שמקורם הן בסביבת המחיה הביתית והן בסביבה הארגונית.
בהיעדר טיפול הולם, עלולים האתגרים הללו לפגוע ברווחת העובדים, וכתוצאה מכך בתפוקה, באיכות העבודה ובהיקף הנוכחות שלהם. מכון שי מתמחה באספקת שרותי (EAP (Employee Assistance Program לארגונים. צוות המומחים של המכון בונה עבור לקוחותינו תכניות תמיכה נפשית וסיוע פסיכולוגי לעובדים ולמנהלים, בהתאם לאופיו, ליעדיו ולצרכיו של כל ארגון ולפי מתודולוגית עבודה מסודרת. התכניות מאפשרות לאתר ולמפות אתגרים, לטפל בהם ביעילות ולהקנות לצוות הארגון כלים מעשיים להתמודדות עם קשיים עתידיים.
כיצד פועלת התכנית ובאילו אתגרים ובעיות היא מטפלת?
התכנית מורכבת ממגוון סוגי שירותים, בהתאם לצרכים ולדרישות של כל ארגון: הרצאות, ימי עיון או סדנאות ממוקדות נושא, ליווי ממוקד למנהלים, ייעוץ כלכלי ומשפטי ראשוני, הצבת עובד/ת סוציאלי במיקור חוץ, מוקד סיוע טלפוני לעובדים ובני משפחותיהם 24/7, הפעלת מערך טיפולי במצבי חירום, טיפול רגשי פרטני, הנחיית קבוצות וטיפול זוגי ומשפחתי. על ידי הטמעה מקצועית של תכנית הסיוע בארגון ובקרב עובדיו, ניתן לטפל ביעילות מרבית במגוון נושאים אשר משפיעים באופן מובהק על תפוקת העובדים: